Ova faza je prva faza u životnom ciklusu proizvoda. U njoj poduzeće ne ostvaruje profit, već naprotiv, doživljava gubitak zbog velikih troškova koordiniranja marketing miksa kako bi se potrošače upoznalo i potaknulo na kupnju novog proizvoda. Poželjno je da svako poduzeće uvodi nove proizvode na tržište. Novi proizvod podrazumjeva promjenu ili dodavanje nove ili dodatne korisnosti i nov način upotrebe postojećih proizvoda te uvođenje potpuno novog, tržištu nepoznatog proizvoda. Na taj način poduzeće opstaje na tržištu i uspijeva se boriti s nemilosrdnom konkurencijom. Inovacije su ključ uspjeha svakog poduzeća. Poduzeće koje uvodi na tržište potpuno nov proizvod uz starategiju «pobiranja vrhnje» može zaraditi puno novca kao jedini ponuđač određenog proizvoda na tržištu.
Primjeri poduzeća i osoba koje su uspjele na tržištu ostvariti značajnu konkurentsku prednost sa svojim proizvodima:
Ø Ernoe Rubik kao osoba sa svojom Rubikovom kockom
Ø Tamagotchi (mali «električni» ljubimac)
Ø Sony s prijenosnim radio aparatom na tranzistore
Ø Apple sa svojim proizvodima – iPod, iPhone te iPad
Ø Samsung sa novim plazma i LCD 3D televizijskim prijemnicima i mnogi drugi...
Dakle, u ovoj fazi, koja dolazi do izražaja kada se neki proizvod prvi put predstavlja potrošačima, taj proizvod svojom pojavom na tržištu otvara novo tržište i stvara novu tržišnu nišu. Osnovni uvjeti uvođenja novog proizvoda na tržište su istraživanje tržišta i tehnološka priprema, naravno uz sposobnost i napore proizvođača. Nema potrebe proizvoditi neki proizvod za koji tvrtka nije sigurna hoće li imati kupce.
Prijetnja iz okoline koja može ugroziti prodaju svakog poduzeća je najčešće konkurencija. Ona zauzima specijalno mjesto jer pojavu novog proizvoda budno prati i osmišljava slične proizvode ili njihove supstitute postojećih proizvoda na tržištu. Način ponašanja konkurencije u ovakvoj situaciji ovisi o puno faktora, a najvažniji su obilježja novog proizvoda, zatim uloga, značenje, veličina i mjesto proizvodnog poduzeća koje lansira novi proizvod, reagiranje potrošača, mreže trgovaca i ostalih čimbenika na tržištu na pojavu novog proizvoda, te općenita tržišna događanja u određenom području djelovanja.
U fazi uvođenja proizvoda na tržište na raspolaganju su dvije opcije – strategija visokih ili strategija niskih cijena. Prva strategija poznata je pod nazivom strategija «ubiranja vrhnja», a druga pod nazivom «strategija penetracije». Marketing-strategija u toj fazi može odrediti visoku ili nisku razinu svake marketing-varijable kao što su npr. cijena, promocija (unapređenje prodaje), distribucija i kvaliteta proizvoda.
Kvaliteta proizvoda tijekom te faze ne dobiva svoj definitivan oblik, što je čest slučaj, i cijena proizvodnje je jako visoka, naročito ako proizvodni proces nije još konačno savladan, te ako stupanj proizvodnje ne ispunjava opravdane ekonomske razmjere. U toj fazi proizvodnja uobičajeno nailazi na važne probleme, a istovremeno se značajno usporava i distribucija proizvoda. U većini slučajeva financijski rezultat je negativan. Također vremenski period uvođenja proizvoda na tržište obilježava i blagi rast prodaje.
Nema komentara:
Objavi komentar